Tuesday, March 30, 2010

FIESTA CABARAN CANDAT SOTONG

SIRKIT 1 MARANG


Berjaya...Pemenang dengan hadiah masing-masing bergambar bersama tetamu kehormat termasuk Tuan Haji Nik Dir Bin Nik Wan Ku.

Marang - 27 Mac

Pertandingan mencandat sotong di Terengganu bermula dengan perlancaran TM Fiesta Cabaran Candat Sotong Sirkit 1 Marang, mendapat sambutan yang menggalakkan dengan penyertaan seramai 350 peserta.


Peserta telah mula berkumpul sejak pagi untuk pendaftaran dan berlepas pada jam 5.00 petang dengan 35 buah bot yang melibatkan 10 peserta setiap bot dan kembali ke jeti LKIM Marang kira-kira jam 11.00 malam.

Pesta kali ini disertai secara berkumpulan dianggotai 10 peserta mewakili Jabatan Kerajaan, Badan Berkanun dan Swasta.

Pesta anjuran kerajaan Terengganu dengan kerjasama TM menyediakan hadiah bernilai RM 277,00 merangkumi 4 sirkit bermula 27 Mac hingga 26 Jun, menyediakan 5 kategori hadiah iaitu Paling Berat Berkumpulan dan Individu, Terpanjang Kumpulan dan Individu serta Tekong Terbaik.

Dalam sirkit ini, YPKT telah menjuarai sebahgian besar kategori antaranya Terbanyak Kumpulan, Naib Johan Tepanjang Kumpulan, Naib Johan Terpanjang Individu dan ke-5 Terpanjang Individu dan meraih wang tunai RM 11,100.

Majlis penutup penyampai hadiah disempurnakan oleh Pegawai Pambangunan DUN Rhu Rendang, Tuan Haji Nik Dir Bin Nik Wan Ku.

MARANG HARI INI

No comments:

Post a Comment